سد مقاومتی قیمت سکه و طلا شکست

سد مقاومتی قیمت سکه و طلا شکست

کونفه: بدنبال افزایش شدید قیمت طلا در بازار جهانی، قیمت طلا در بازار داخلی وارد دور جدیدی از افزایش نرخها شد.


به گزارش کونفه به نقل از خبر آنلاین، در معاملات روز دوشنبه، قیمت سکه امامی با افزایش ۴۹۵ هزار تومانی، وارد کانال ۴۵ میلیون تومان شد و از مرز مقاومتی قبلی گذشت.
بر همین اساس، هر قطعه سکه امامی در بازار تهران ۴۵ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان قیمت پیدا کرد. سکه بهار آزادی نیز با افزایش ۵۹۵ هزار تومانی، ۴۰ میلیون و ۶۰ هزار تومان شد.
از طرف دیگر، نیم سکه در بازار تهران با افزایش ۵۰ هزار تومانی به ۲۴ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان، ربع سکه با افزایش ۲۵۰ هزار تومانی به ۱۶ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان و سکه گرمی با افزایش ۵۰ هزار تومانی به ۷ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان رسید.
به گزارش کونفه به نقل از خبر آنلاین، در همین حال، قیمت طلا نیز در بازار تهران رشد ۴۴ هزار تومانی قیمت را تجربه نمود و رکورد تازه ای را ثبت نمود. بدین سان هر گرم طلای ۱۸عیار به قیمت ۳ میلیون و ۸۴۹ هزار تومان افزوده شد.
محمد کشتی آرای، کارشناس بازار طلا تاکید دارد که برخلاف دفعات قبل، گرانی سکه و طلا ربطی به داخل ندارد و ارتباط مستقیم با بازار جهانی دارد؛ بدین سبب باتوجه به شرایط دنیا هرآن ممکنست نرخها با تغییراتی همراه شود.

چرا طلا و سکه گران شد؟

بنا به این گزارش، مفسرین بازار طلا براین باورند که با عبور قیمت طلا از سطح ۲۶۲۵ دلار، احتمال رسیدن به هدف ۲۷۰۰ دلار بطور قابل توجهی بالا رفته است. این افزایش قیمت در شرایطی رخ داده که ارزش دلار آمریکا درحال کاهش است و این مساله به نفع طلا عمل کرد و سبب ثبت رکوردهای جدید برای این فلز گرانبها شد.
مفسرین معتقدند اگر قیمت طلا سطوح مقاومتی را که هم اکنون با آن مواجه می باشد، پشت سر بگذارد، راه برای رسیدن به مرز یاد شده هموار خواهد شد. رسیدن به این سطح قیمتی نه فقط نشان دهنده قدرت بازار طلاست، بلکه می تواند نشانه ای از نگرانی های بیشتر درباره ی وضعیت اقتصادی جهان و ادامه کاهش ارزش دلار باشد.
پیش بینی ها نشان میدهد که با ادامه روند فعلی، طلا می تواند به سطوح بالاتری برسد و به یک گزینه جذاب برای سرمایه گذاری تبدیل گردد.

۲۲۳۲۲۵


1403/07/03
12:24:41
5.0 / 5
187
تگهای خبر: آنلاین , بازار , رشد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
کونفه