رییس سازمان غذا و دارو اعلام كرد

ظرفیت بالای ایران در تامین و نظارت بر دارو و تجهیزات پزشکی

ظرفیت بالای ایران در تامین و نظارت بر دارو و تجهیزات پزشکی

رییس سازمان غذا و دارو گفت: ایران با عضویت در پیکس و دریافت تأییدیه های سازمان بهداشت جهانی، ظرفیت های گسترده ای در تولید و بازرسی دارویی ایجاد کرده و قادر به تأمین نیازهای داخلی و بین المللی در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی است.


به گزارش کونفه به نقل از ایسنا، دکتر حیدر محمدی با اشاره به جلسه اخیر خود با معاون وزیر ارمنستان، گفت: باتوجه به فوریت تامین برخی داروها و تجهیزات پزشکی که نمی توانند مراحل پیچیده ثبت و رگولاتوری را طی کنند، پیشنهاد ایجاد یک کانال ویژه بین دو کشور ارائه شده است. این کانال می تواند نیازهای اضطراری بیماران را به سرعت و بدون تأخیر تامین کند.
وی همین طور بر اهمیت همکاریهای حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با ارمنستان تاکید کرد و اضافه کرد: این همکاری ها می تواند نقش مهمی در راه پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا ایفا کند.
بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، محمدی در ادامه اشاره کرد: ایران با داشتن تأییدیه های بین المللی در حوزه تولید و بازرسی دارویی، همچون عضویت در پیکس و گرفتن تأییدیه های سازمان بهداشت جهانی، ظرفیت بالایی در تامین و نظارت بر دارو و تجهیزات پزشکی دارد. ایجاد این کانال ویژه می تواند به تسریع در تامین نیازهای فوری پزشکی بین دو کشور کمک نماید.


 


منبع:

1403/07/27
13:54:12
5.0 / 5
6
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , پزشك , دارو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
کونفه