چرا یخچال آیسان زود اتومات می کند؟

چرا یخچال آیسان زود اتومات می کند؟

دلایل متعددی برای بروز ایراد زود اتومات کردن یخچال آیسان وجود دارد. برای این که عامل اصلی به درستی شناسایی شده و تشخیص داده شود، باید تمامی آن ها مورد بررسی قرار بگیرند.


اتومات کردن و شروع به کار کمپرسور، در هر یک از مدل های یخچال آیسان، متفاوت است. به منظور بررسی دقیق مدت زمان اتومات کردن یخچال آیسان خود، باید حتما راهنمای فارسی استفاده از آن را به خوبی مطالعه نمایید. در صورتی که بر اساس موارد درج شده در راهنمای فارسی، متوجه شدید که مشکل زود اتومات کردن برای این وسیله پیش آمده است، باید برای عیب یابی و تعمیر یخچال آیسان اقدام نمایید.

دلایل متعددی برای بروز ایراد زود اتومات کردن یخچال آیسان وجود دارد. برای این که عامل اصلی به درستی شناسایی شده و تشخیص داده شود، باید تمامی آن ها مورد بررسی قرار بگیرند.

به همین خاطر لازم است افرادی که به عنوان مصرف کنندگان و کاربران یخچال آیسان شناخته می شوند، باید با یک به یک این عوامل آشنا باشند. در ادامه تکنسین های نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران تصمیم دارند تمامی این دلایل را شرح دهند.

 

10 دلیل زود اتومات کردن یخچال آیسان

همان طور که پیش تر گفته شد، عوامل مختلفی موجب می شوند تا کمپرسور یخچال آیسان، زودتر از زمان تعریف شده برای آن، شروع به کار کرده و اصطلاحا اتومات کند. این موارد شامل 10 علت حائز اهمیت زیر می شوند:

1. باز ماندن درب یخچال آیسان

یکی از مهم ترین دلایل زود اتومات کردن یخچال آیسان، باز ماندن درب آن برای مدت طولانی است. زمانی که درب یخچال باز باشد، هوای گرم محیط وارد یخچال شده و باعث افزایش دمای داخل آن می‌شود. برای جبران این موضوع، موتور یخچال مجبور به کار کردن بیش تر برای خنک کردن فضای داخلی می ‌شود و زود تر خاموش خواهد شد. بهتر است از باز و بسته کردن مداوم و مکرر درب یخچال فریزر آیسان خودداری کنید. هم چنین از باز گذاشتن درب آن برای  مدت زمانی طولانی، اجتناب نمایید.

2. خراب شدن لاستیک دور درب یخچال آیسان

لاستیک دور درب یخچال به مرور زمان ممکن است فرسوده، پاره یا کج شده و با از دست دادن ظاهر اولیه، کارایی خود را نیز از دست بدهد. این موضوع باعث می‌ شود که هوای سرد از یخچال آیسان خارج شده و هوای گرم وارد آن شود. در نتیجه، موتور یخچال برای جبران این هدر رفتن سرما، بیش تر کار کرده و زودتر اتومات خواهد کرد.

3. اشکال در ترموستات یخچال آیسان

ترموستات وظیفه‌ تنظیم دمای داخل یخچال را بر عهده دارد. اگر ترموستات خراب شده باشد، ممکن است دمای داخل یخچال آیسان را به درستی تشخیص نداده و به موتور فرمان خاموش شدن زودتر از موعد را بدهد. باید عیب یابی ترموستات انجام پذیرد تا در صورت نیاز، ترموستات جدیدی به جای آن در ساختار یخچال فریزر نصب شود. در این زمینه می توانید از تکنسین های متخصص یخچال آیسان کمک بخواهید.

4. ایراد در فن کندانسور یخچال فریزر آیسان

وظیفه فن کندانسور خنک کردن موتور و کمپرسور یخچال آیسان است. در صورتی که اختلالی در عملکرد این فن ایجاد شود، موتور یخچال بیش از حد گرم شده و زودتر خاموش می‌ شود. از تعمیرکار یخچال آیسان بخواهید تا در صورت نیاز فن سالم و سازگار با مدل یخچال فریزر شما را  جایگزین نماید.

5. مشکلات مربوط به برد الکتریکی یخچال ایسان

در برخی موارد، ممکن است مشکل زود اتومات کردن یخچال آیسان به دلیل ایراد در برد الکتریکی آن باشد. چرا که برد الکتریکی وظیفه‌ کنترل و هماهنگی اجزای مختلف این یخچال را بر عهده دارد و در صورتی که دچار نقص شود، می ‌تواند باعث بروز مشکلاتی از جمله زود اتومات کردن یخچال آیسان شود. به دلیل پیچیدگی ساختار برد الکترونیکی، بهتر است حتما در این زمینه با تعمیرکار متخصص یخچال آیسان تماس بگیرید.

6. گرد و غبار گرفتگی کویل های کندانسور یخچال آیسان

وظیفه خنک کردن گاز مبرد در ساختار یخچال آیسان بر عهده کویل های کندانسور گذاشته شده است. اگر این کویل ها گرد و غبار گرفته باشند، خنک شدن گاز مبرد به درستی انجام نشده و موتور یخچال مجبور به کار کردن بیش تر برای خنک کردن فضای داخلی می ‌شود.

7. گرم بودن محل نصب یخچال فریزر ایسان

در صورتی که یخچال آیسان در محیطی گرم قرار گرفته و نصب آن انجام شده باشد، برای خنک کردن فضای داخلی خود باید بیش تر کار کند و در نتیجه زودتر اتومات می‌ کند. در زمان نصب و راه اندازی یخچال ایسان، حتما آن را از لوازم و وسایلی که از خود گرما تولید می کنند، دور نگه دارید.

8. قرار دادن مواد غذایی گرم داخل یخچال آیسان

قرار دادن مواد غذایی گرم داخل یخچال ناگهان دمای داخل آن را افزایش می ‌دهد و موتور یخچال آیسان را برای جبران این موضوع به کار بیش تر و خاموش شدن زودتر تحریک می‌ کند. باید اجازه دهید تا دمای مواد غذایی با دمای محیط یکسان شود و سپس آن را در ظروف در بسته مخصوص یخچال و فریزر داخل این دستگاه بگذارید.

9. کمبود گاز مبرد در یخچال آیسان

نشت گاز مبرد می‌ تواند باعث کاهش سرمایش یخچال آیسان و در نتیجه کارکرد بیش تر موتور و زود اتومات کردن آن شود. ابتدا باید محل نشت گاز، در سیستم تولید سرمای این یخچال فریزر تشخیص داده شود. در صورتی که در انجام این کار مهارت بالایی ندارید، با تعمیرکار متخصص یخچال آیسان تماس بگیری. سپس از تکنسین بخواهید تا شارژ گاز مبرد را انجام دهد.

10. خرابی کمپرسور یخچال فریزر آیسان

در نهایت، در برخی موارد ممکن است زود اتومات کردن یخچال آیسان به دلیل خرابی کمپرسور آن باشد. کمپرسور قلب تپنده یخچال است و اگر خراب شود، یخچال به طور کلی از کار می‌ افتد. هم چنین سرمای کابین این یخچال فریزر کاهش پیدا کرده و منجر به فاسد شدن مواد غذایی می شود. با کمک تکنسین متخصص یخچال فریزر آیسان، کمپرسور را بررسی کرده و با تشخیص تعمیرکار، حتما برای تعمیر و یا تعویض آن اقدام نمایید.

منبع: https://big-news.ir/?p=59704

1403/04/10
15:54:07
5.0 / 5
267
تگهای خبر: رپورتاژ , دستگاه , سیستم , غذا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
کونفه